2011-12-21

You got a feeling that you can't decide, what's right


från 'phantom', av susan kay

Har spenderat helgen med Fredrik i vår fina lägenhet och bara myst och tagit det lugnt. Min mage krånglar om möjligt ännu mer än förut, och det är så frustrerande att behöva vara sjuk och trött och hängig nu när det är jul och jag vill egentligen bara vägra. Men när magkatarr och världens förkylning har smugit sig på, tja, vad tusan ska man göra liksom? Äter smått och ofta så regelbundet jag kan och tar tabletter och äter ingenting som är elakt och hoppas och ber om att det snart försvunnit. Läser även den
här boken så fort tillfälle finns till, och oj oj oj säger jag bara. Är helt fast och kan knappt skänka något annat en tanke. Vill bereda fina pälsar och bli en duktig helbrägdagörerska och rida barbacka på vildhästar och bara vara sällsamt vacker och klok och modig rakt igenom. Drömma får man ju dessutom.

Nu ska söstra mi och jag bege oss mot Väla en sväng och inhandla de allra sista julklapparna. Kameran följer med och det kommer bli himla fint! poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar