2011-12-01

I am trouble and i am troubled too


Solblekt rufs, vita fjun till ögonfransar och solkysst hy, augusti känns som en evighet och ändå som igår. Spenderar dagarna med att bygga låtsasvärldar i sims, längta efter julmys, jobb och att läsa sida efter sida i alltför många böcker. Men det är fint, även om förkylning och elände såklart har smugit sig på mitt i allt. När någonsin kommer jag undan liksom, kan man ju börja undra. Är så himla pepp på jul och hemmamys och att bara vara, göra ingenting och spendera hela dagarna med kärleken och pyssla och knåpa ihop allt fint och viktigt som ska göras. Det kommer bli så bra alltihop, det vet jag, men vill ju att allt ska vara klart nu genast! Avskyr väntan, och varenda millimeter av mig sitter verkligen på nålar och bara väntar på att få kasta sig rakt in i alltihop.

Lyssnar ikväll  oavbrutet på melissa horn och finaste håkan och drömmer om eldrött rufs. Ge mig en gnutta mod så blir det nog så en dag.
Kärlek fina,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar