2011-12-08

Slap me hard and shake my senses


Idag har jag varit duktig och äntligen laddat över bilder från min mobil till datorn, så med lite tur påbörjar jag snart en liten årssummering här på bloggen. Älskar att summera saker, men det visste ni nog redan. Annars har jag spenderat dagen i vattnet ungefär som alla andra dagar, och det känns både bra och dåligt att ha sju dagar kvar på jobbet. Det som är bra är att jag äntligen får möjlighet att spendera tid på saker jag vill göra, på körkortet och på lägenheten och att jag äntligen kan sluta stressa jämt. Min kropp behöver vila. Minuset i det hela är ju att jag kommer sakna ihjäl mig efter alla simskolebarnen och att faktiskt känna mig riktigt jäkla bra på något. Har nog aldrig fått så mycket beröm eller känt mig så stolt över mig själv tidigare, och det är en mäkta fin känsla må jag medge. Kommer sakna det ända in i hjärteroten.

(Har för övrigt åkt på något läskigt med magen min och den bara krånglar och krånglar. Blir så ledsen, jag som skulle bli frisk nu och allt. Men håller tummarna för fullt och med lite tur går det förhoppningsvis över snart.)

Förresten, läste i tidningarna på tåget idag och såg en stund av det här när jag kom hem från badet förut. Hur sjukt är det bara inte? Vi människor är så jäkla fåfänga och ytliga när det i vårt samhälle räknas som helt OKEJ att mer än 87000 möss under ett år i Europa tvingas kvävas till döds för att vi ska slippa rynkor i pannan. Vill bara skrika högt och gömma mig under en sten resten av mitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar