2011-12-22

When the ash and oak, and the birch and yew are dressed in ribbons fair



f; här

När jag vaknar på morgonen: drar jag täcket över huvudet och blundar hårt och låtsas att andra sänghalvan inte är tom

Den bästa känslan är: när man får beröm över något man gjort riktigt bra som man egentligen varit livrädd i flera veckor över att göra

Jag är rädd för: daggmaskar, att inte vara modig nog, att göra fel, att inte räcka till

Jag skulle vilja ha: ork och inspiration som räcker till i all evighet och som aldrig någonsin rinner ur

Jag ogillar: måsten och andras förväntningar, tunga krav som får magen att vilja vända sig ut och in

Jag tycker om: att bli kysst så det pirrar i maggropen, att ha nytvättat hår som luktar lavendel, när det regnar utan att vara kallt, att vara barfota, tablettaskar, långa älvlika klänningar

Nuförtiden lyssnar jag helst på: sådant som påminner mig om älvor och vattendrag och vind i trädtopparna

Nuförtiden kikar jag helst på: inredningsbilder där allt går i vitt vitt vitt, pojken när han sover, långa mjuka koftor i affären som är alldeles för dyra, vackra sminkpaletter som jag aldrig skulle använda, filmer som är så svåra och obegripliga som det bara är möjligt

Bästa dagen i veckan är: fredag, helst om det innebär dans och glada människor eller långa tågresor och många kyssar

Folk brukar säga att: mina ögon ser ut som linser och då säger jag bara att jag var häxa i mitt förra liv

När jag blir arg: blir jag så frustrerad över att jag inte klarar att bara vara arg, utan helvete helvete jag gråter ändå

Jag grät senast: häromdagen och det är så fånigt för det är så onödigt

Jag drömmer om: att skriva en bok som inte en enda människa klarar av att lägga ner utan att först ha lusläst varendaste liten sida, att bygga en egen kristallträdgård i miniformat, att resa jorden runt och uppleva allt som är magiskt och vackert

I sommar: gjorde jag långt ifrån allt jag ville och badade bara i havet en enda gång. sämsta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar