2012-01-05

When owls call the breathless moon in the blue veil of the night





Allt jag samlar på mig för tillfället har av en händelse råkat bli rosa. Spelar ingen roll om det är finfina julklappar eller mat eller vad som helst, allt är helt enkelt i rosa. När jag köpte degskålarna och måttsatsen frågade tjejen i kassan om jag var väldigt glad för rosa. "Japps" sa jag, för tydligen är jag ju det. Fint är det i alla fall och man blir ju lite gladare när allt man kommer över är färgglatt och roligt.

Hade en fin och bra nyår även om öronen bara krånglar och krånglar, men tog tyvärr inga bilder på annat än maten vi åt. Hemskt ledsen, men feber och öroninflammation och mycket folk blev lite för mycket för att jag skulle orka med kameran också. Dagen började med en rejäl sovmorgon och en lugn och mysig frukost med Fredrik, för att sen göra oss fina och påbörja toppenmenyn vi kokat ihop: bulgursallad med granatäpple, dadlar fyllda med fetaost och mynta samt kryddiga biffar och rött vin till. Mums säger jag bara, och fy vad min magkatarr hatade mig dagen efter, men strunt i det. Sen smet vi iväg till vår granne och Fredriks kompis Johan som hade fest och stannade där ett par timmar innan det var dags för bubbel och tolvslag och gott nytt år-samtal till familjen hemma och sen hem och slumra i soffan till några
Pacific-avsnitt. Sjukt mysig nyårsafton, och med tanke på hur jag mådde hade jag inte orkat något annat alls. Längtar tills jag blivit frisk från allt vad magkatarr och öroninflammation heter så man kan leva lite och göra roliga saker utan att må piss samtidigt. Men snart så, måste rota fram lite tålamod bara sen blir det nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar