2012-01-29

Words as weapons without a sound, echoes dying unborn


Hej galningar! Oj vad stolt jag är, klarade min första körlektion igår alldeles toppenbra! Fick till och med beröm för hur duktig jag var av läraren jag körde med, och gjorde tydligen massvis med bra saker utan att veta om det. Roligt som tusan! Skrev dessutom mitt första prov och nu går det allt lite framåt i alla fall, vilket ärligt talat känns helt suveränt.

Har förresten gått och kärat ner mig totalt i allt som rör ordet Steampunk. Kläderna, miljöerna - allt! Eftersom jag själv alldeles nyligen upptäckt detta har jag ingen vettig förklaring till exakt vad det är, men google är min nya bästa vän och oj vad mycket inspiration och galet fina saker man kan hitta! Är så sugen på att sy viktorianska kläder och pyssla och bygga om och låtsasmekanisera varenda liten pryl jag kommer över. Har dessutom (äntligen!) börjat skissa igen, mestadels steampunk-inspirerande miljöer och grejer jag vill ha förstås, men det gör mig sjujäkla glad i maggropen i alla fall! Var så himla längesen jag gjorde det nu så det känns riktigt bra att jag kommit igång med det igen. Så nu håller vi bara tummarna för att det här håller i sig och att det trillar ner ett par miljoner alternativt en drake från himlen en vacker dag. Pengarna för att tyg är så sjuktjäkladyrt, och draken för att den är söt. Poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar