2012-08-14

Trampdynor och ulligt fjun bakom öronen


När man blivit van vid små tassar som trippar runt i huset, blomkrukor och lampor som trillar i golvet, varma små bollar som kryper upp i famnen på en och kurrar som jetmotorer och man klappar bakom öronen. Då blir det plötsligt väldigt tyst och väldigt ensamt när man går själv hemma om dagarna. Önskar mig en liten kattunge, eller helst två (femton), som håller mig sällskap om dagarna, som är mysigast i världen och söta så man helt får fnatt. Dessutom går det ju inte alls för sig att vara häxa utan en häxkatt, så det så. De allra sötaste är ju luddiga små norska skogskatter, fläckiga bengaler eller rynkiga små sfinxar som egentligen mest ser ut som russin. Skulle kunna adoptera mig varenda en jag snubblar över, hihi. Tänk va, inte trodde jag att jag skulle gå och bli en crazy-cat-lady redan innan jag fyllt tjugo! <3

bilderna kommer från pinterest.com samt weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Tihihi!! Jeg forstår deg så godt! Jeg er helt kattegal selv. Men er desverre allergisk. :/ Derfor vi valgte å prøve oss på en bengal, Arellina pusen, siden de skulle være allergivennlige. Det er virkelig flotte katter, kan jeg bare si! ^^ Håper du får deg en katt eller to (eller femten;) snarest! *vil se masse pusekattbilder* ^_^ ...og nei, man kan ikke være heks uten en katt! *knise*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också allergisk! Därför har jag också funderat på att skaffa just en Bengal, då jag också hört de ska vara lite snällare för allergiker ^^ Vill ha en katt nu nu nu hihi! En häxa måste ju ha en katt, det går ju bara inte annars :D

      Radera