2011-01-08

Och jag föll genom lakanen, hundra våningar ner


min bästa vän är inte en, utan himla många fina underbara

när jag borstar tänderna gör jag det med ett leende och minst i en kvart. roligt ju!
  
när jag lagar mat blir jag lite nervös för jag är så ovan, men vill gärna prova och blanda allt möjligt

jag är rädd för att livet ska ta slut innan jag riktigt hunnit leva det. och för daggmaskar, jätterädd till och med

den värsta känslan är när man måste säga hejdå fast man inte alls vill och åka tre långa timmar hemåt igen. helt utan honom
  
den bästa känslan är när man vaknar och den andra sänghalvan inte är tom


jag är bäst på att analysera sönder filmer och äta lakrits. och på att skratta vid helt fel tillfällen

jag är sämst på att inte noja massor när jag saknar, tvinga mig själv att göra måsten, ge upp i diskussioner där jag är säker på att jag har rätt (även om jag har jättefel)

jag lyssnar på musik nästan jämt, och älskar att knåpa ihop små spellistor där alla låtar passar perfekt ihop

jag pratar väldigt mycket och oftast om inget vettigt alls

jag tycker om nyckelben, fräknar, knäppa strumpbyxor, skäggstubb, jordgubbar, nattbad, min pojkvän

kärlek är allt. precis precis allt


i somras var jag så glad, så ledsen och så arg. allt i en salig blandning, men det var himla fint

sist jag grät var jag ledsen och förvirrad och somnade klockan 6 på morgonen med alla lampor tända

när jag vill tänka så går jag ut. oavsett om det regnar, är mörkt eller kallt eller massa snö på gatorna
  
när jag bakar så överanvänder jag karamellfärg för att det är så roligt

just nu tänker jag på att jag vill färga mitt hår rött men aldrig kommer våga

idag har jag köpt choklad och hallon för imorgon ska jag baka


ikväll ska jag läsa i min bok tills jag inte orkar hålla ögonen öppna längre

imorgon kommer jag se ut som en tvättbjörn när jag vaknar
  
min mobiltelefon är tragiskt nog min ständiga följeslagare. löjligt egentligen
  
när jag vaknar på morgonen håller jag ögonen stängda så länge som möjligt för att kanske råka somna om
  
om jag var ett djur skulle jag vara någon slags fågel tror jag. eller gärna ett rådjur eller kanske räv?

bilder här, här och här. listan smått stulen från prick 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar