2012-05-14

Satyros hoc excitat et Dryadum choreas


Det finns så himla fina bilder ute nu på alla dvärgarna från "The Hobbit", så jag bara måste visa er:


Thorin Oakenshield


Oin och Gloin


Fili och Kili


Dori, Nori och Ori


Balin och Dwalin


Bombur, Bifur och Bofur

Alltså hur mycket kan man egentligen längta! Läste om boken för ett par veckor sedan, och har verkligen lyckats fastna helt i allting som har med Lotr att göra - igen. Det går i perioder som allt annat, men just nu vill jag enbart sy en egen version av Eówyns vita klänning, bo i Edoras, låtsas att jag har ett eget svärd, häst och spetsiga öron och att jag har både alver och dvärgar till vänner. Hur underbart skulle det inte vara va? Önskar så att Nya Zeeland låg lite närmare och att en resa dit inte vore så fasligt dyr, annars hade jag redan varit där. Bara för att jag bor i lilla Sverige så missade jag ju nämligen det här. Visst jag är inte över 1.82 lång och jag bor ju tyvärr inte i rätt del av världen men alltså - PROVSPELA SOM ALV I THE HOBBIT!? Vem tusan hade inte velat det? Nåja, som tur är kommer filmen på bio i december och längta som en galning kan man i alla fall göra även fast man bor i fel världsdel!

alla bilder kommer härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar