2012-07-03

Ocean's daughter, I thought love was out of reach


Alla drömmer ibland om att få en önskan att slå in. 


Skulle jag en dag få chansen att önska mig vad jag ville, så skulle jag inte önska mig pengar.

 
Och inte heller att bli känd eller bli vacker eller att ha sommar året om.


Nej, jag vet precis vad jag skulle önska mig.


Att få vara sjöjungfru såklart! 


Med en fena i en färg som är alldeles min egen, fiskfjäll till hud och simhud mellan fingrarna.


Jag skulle kunna andas under vattnet, och ha all tid i världen att utforska havets djup och dess hemligheter.


Min fena skulle förvandlas till ben så fort jag lämnade havet, så att jag kunde hälsa på alla mina fina  landkrabbor om jag så ville.


Jag skulle även vara väldigt modig, och mörka grottor eller hajar skulle inte skrämma mig ett dugg!


Men mest av allt skulle jag simma runt hela dagarna och njuta av att vara ett med något så fantastiskt som havet. För om jag får vara helt ärlig, så tror jag inte det finns något finare än det. Tur att man får lov att drömma! (alla gif:ar hittar ni här och här)

2 kommentarer:

  1. Så vakkert skrevet! Fint innlegg! ^^
    Jeg er enig med deg... finnes ikke noe vakrere enn havet!! <3 Det har alltid fascinert meg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! ^^ Nej det finns verkligen inget vackrare än havet, det är nog det allra bästa jag vet!

      Radera