2012-07-02

I'd sail before a thousand moons, never finding where to go


 Jag ritade en skiss av en banshee för ett par dagar sedan, och tänkte att nu var det dags att inviga mitt staffli och oljefärger som jag fick när jag fyllde år! Bland alver och älvfolk kommer banshees väldigt högt upp för mig och har alltid varit en av mina favoriter, därför tänkte jag att en stor elak sådan skulle göra sig ganska bra på min stora canvasduk. 


Så fram for färger och penslar och Nightwish-listan på Spotify och jag satte igång! Så himla längesedan jag målade ordentligt, och oj vad jag har saknat det. Man glömmer liksom av hur rofyllt och kul det är att måla emellanåt, vilket egentligen är väldigt dumt för man borde måla jämt!


(Jag är duktig på att kladda, jag vet...)
 

Såhär såg hon ut då min lilla banshee efter ett par timmars målande! Vill få henne att se ut som om hon stigit rakt ut ur skogen och fortfarande har all grönska bakom sig, och lite som om hon faktiskt är en del av skogen själv. Tänk nymferna i Hercules. Och så de gula nästan självlysande ögonen på det för att försöka få henne att se ond ut. Har egentligen kommit en bra bit längre än såhär, men det får ni se när hon är helt klar! Så vad tycks?

4 kommentarer:

  1. Wowww! Alltså Erica, du är ju så galet talangfull! Jesus, så fin! Blir så glad när jag ser verk av människor som är så kreativt lagda! Måla på, ska bli spännande att se det sista! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nämen tack så jättemycket Bea! det gör mig jätteglad att du tycker så :D har målat massor de senaste dagarna så förhoppningsvis är hon klar imorgon, och då kommer givetvis bilder! kram

      Radera
  2. Som jag sa innan....fiiiint självporträtt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. taaack mami! fast jag tycker minsann inte att jag är så grön...

      Radera