2012-03-11

Tonight eternity's an open door




Så länge jag kan minnas har havet haft en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Jag har tävlingssimmat, jobbat som simtränare och även om jag varken tävlat eller tränat på flera år nu, så är vatten och simning en riktigt stor del av mitt liv. Havet är verkligen helt fantastiskt, och att få simma omkring i det salta blågröna vattnet med alla sina hemligheter - det är tamejtusan bland det allra bästa jag vet! Och hur glad blev jag då inte när jag gjorde världens upptäckt igår: Mermaid Melissa och Hannah Mermaid jobbar båda två som professionella sjöjungfrur och modeller, och simmar alltså omkring i helt underbart vackra sjöjungfrufenor och är så strålande fina att jag blir alldeles grön av avund. Melissa har även jobbat som tränare på Seaworld för både späckhuggare och delfiner (!) och både hon och Hannah har rest jorden runt för att fotas och filmas under vattnet med bland annat delfiner, valar, sköldpaddor, rockor och mycket mer. Jag hade kunnat ge vad som helst för en enda dag ur deras vardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar