2012-03-08

I'm just a dreamer but i'm hanging on


Det spritter i fingrarna när det är så vårigt och soligt ute hela dagarna. Självklart är det kallt så in i bomben, för våren är ju faktiskt inte riktigt här ännu - bara nästan. Men snart snart vinner värmen och dagarna kommer föra oss längre bort från vinterrusket. Och hur mycket kan man bara inte längta? Ge mig vårsol och värme och gröna små knoppar nu på momangen! Tror jag blir tokig annars! Igår var jag ute och sprang i det fina vädret och insöp varenda solstråle och varmare vindpust. Oj vad jag längtat, och oj vad folk skulle skrattat om de sett mig hoppa runt där över bäckarna inne i skogen. Lyckorus är bästa ruset, helt klart.

För övrigt så är det där min nya favoritfrisyr. En blommig scarf runt huvudet och håret i en enda oreda. Mysigt, tjusigt och en smula finurligt på samma gång. Precis i min smak alltså! Imorgon ska jag ha körlektion och sedan till tandläkaren. Uscha vad läskigt det är, avskyr att en helt främmande människa ska rota runt i min mun. Men vi håller tummarna för att det ska gå fint i alla fall! Puss på er sötisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar