2012-04-25

I still own my heart, which I know because it hurts so much


Den 10e april fick jag en av mina största drömmar uppfyllda, nämligen att få se min idol Emilie Autumn live <3 Minnet av den kvällen kommer alltid finnas i mitt hjärta, och jag kommer aldrig någonsin glömma hur det kändes när jag och Fredrik stod där med alla andra i publiken och bara väntade på att hon skulle stiga ut på scenen. Hur vacker hon var, hur fantastiskt hon sjunger även i verkligheten, hur underbara och härliga Contessa, Veronica och Maggot var - det går bara inte att beskriva med ord. Det var verkligen en av de allra bästa kvällarna i mitt liv. De finaste ögonblicken var att få höra hennes låtar från den kommande nya skivan, när hon trillade ihop framför Wheelie under Take the Pill, när Contessa gjorde en förtrollning tillsammans med oss plague rats, när Maggot och Contessa spottade te och kastade kakor ut i publiken (jag blev helt blöt och hade smulor i hela håret), att få se Veronicas burlesque-dans, att se hur glad Fredrik var och att han tyckte så mycket om allting - men det bästa av allt var Emilie. Den människan alltså. Efter de sista låtarna sa hon:

 
"You have the keys. This is your Asylum now"


Och ja, då dog jag lite inombords. Hon är ju så fantastisk och man kände verkligen under hela konserten hur mycket hon älskar sina fans. Det här var det finaste på väldigt länge. Köpte mig dessutom en superfin F.L.A.G-tour t-shirt för att påminna mig om kvällen, ska visa er den någon dag för den är så fin att jag vill bo i den jämt. Eftersom jag valde att inte fotografera under konserten så delar jag med mig av ett gäng bilder som kommer härifrån från en annan konsert under turnén. Hur fina är de bara inte? Skulle kunna ge vad som helst för att få uppleva allting igen!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar