2011-07-05

Gather ye rosebuds while ye may


Igår var en så fruktansvärt tråkig dag! Det var varmt, jag saknade min pojke megamycket och jag hade absolut ingenting att göra. Därför gömde jag mig vid vår rosenbuske och knäppte ett par bilder, och sedan spenderade jag resten av dagen med gamla engelska dikter och letade inspiration i form av målningar från några av mina favoritkonstnärer. Mycket rosor dagen till ära - skyller helt och hållet på rosenbusken i vår trädgård.


"Gather ye rosebuds while ye may, 




Old time is still a-flying; 




And this same flower that smiles today, 




Tomorrow will be dying." 


klänning Indiska, stråhatt Mq

(målningarna heter båda Gather ye rosebuds while ye may, och den första är av bästa John William Waterhouse och den andra av Tom Mostyn. Texten är första utdraget ur dikten To the virgins, to Make much of time av Robert Herrick.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar