2011-05-20

despite all my rage i am still just a rat in a cage


saker man kan sakna på en torsdag:


kreativitet som håller en vaken alldeles för länge om nätterna (och mittbena, åh)


tår som aldrig behövts opereras och som man kan springa barfota med precis överallt, överallt


sommardagar med fina färger som man tar tusen bilder av för att fånga men lyckas inte alls


läslust som stänger ute precis allt annat utom mysterier och finurliga karaktärer och hemliga miljöer


hitta små små saker ingen annan sett och krypa genom buskar och snår för att få till bilden rätt


konserter så jag får hoppa och studsa och skrika och skratta och gråta, allt på samma gång helst


hitta en fyrklöver och tro att 'nej vi är bara vänner' betyder så mycket mer än det i själva verket gör


libanesisk mat eller egentligen vilken mat som helst just nu för min mage pratar jättehögt med mig


två färgglada fotpar på olivjakt när hela kylskåpet skriker av olivfrånvaro


lasersvärdsfighter där man inte ser något alls men hör 'zooom' 'zooom' 'zooom' i hela huset


rosévin och jordgubbar och mitt hjärta och kyssar och kyssar och kyssar och, åh, fy vad jag saknar honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar