2011-08-31

Dancing to the feel of the drum, leave this world behind

Alla har vi några band eller artister som vi mer än något annat skulle vilja se live. Låtar som vi vill dansa och sjunga med till allt vad vi kan, för vi kan alla texter utantill och har älskat varenda låt i flera år och vill få uppleva den där "äkta" känslan. Dessa är mina sådana favoriter:



Blackmore's Night upptäckte jag för trehundra år sedan ungefär, och fortfarande kan jag inte bli annat än trollbunden av deras underbara musik. Gruppen består av gitarristen Ritchie Blackmore (fd. medlem i bland annat Deep Purple) samt hans fru sångerskan Candice Night, och himmel vad bra de är! Candice måste för övrigt vara en av de vackraste personerna som någonsin existerat. Under a violet moon är enligt mig deras allra bästa låt och HÄR finns en alldeles underbar liveversion av den. Fick jag se dem live om så en endaste gång skulle jag dö glädjedöden rakt igenom hundra gånger om!



Emilie Autumn går inte att beskriva i ord. Har velat se henne live i så många år att det känns som en enda lång evighet av väntan. Hon har inte en enda låt jag tycker illa om, är vackrast i universum och har de mest makalösa liveframträdandena jag någonsin sett maken till. Att det väntas en ny skiva gör mig ju inte mindre exalterad heller. Att välja ut en favorit bland hennes låtar är stört omöjligt, men det HÄR gör mig alldeles knäsvag.



Bat for Lashes alltså hur fin får man vara? Natasha Khan sjunger så makalöst fint och är så förbaskat söt att det inte går att slita blicken från henne. Hennes musikvideor är dessutom alldeles fantastiska, lätt de snyggaste jag någonsin sett. Daniel är hennes allra bästa enligt mig, och HÄR hittar ni videon.

Nu får ni berätta mina fina läsare, vilka skulle ni helst av allt vilja se live? <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar