2011-08-18

I only wonder if you remember the dress i wore


Sitter och lyssnar lite på en liten sneakpeak från en av Emilie Autumns nya låtar från den kommande skivan FLAG (fight like a girl) och kan ju bara säga att jag är lagom pepp på den skivan redan nu. Himmel och pannkaka säger jag bara, finns nog ingen bättre idol att ha än den kvinnan! Måste bunkra upp med varenda en av hennes tidigare skivor och hennes fantastiska bok innan den nya skivan släpps, vilket ju är om en hel evighet tyvärr, men ändå. Kan inte sitta här utan dom och samtidigt längta efter en konsert och nya skivan. Går icke för sig.

Nog om detta, har bestämt mig för att köra igång ganska snart med balsammetoden och alltså slänga ut både schampo och annat onödigt skit som man annars dränker i håret. Som ni ser på bilderna är mitt hår i otroligt mycket bättre skick än det varit på mycket länge, men det räcker inte. Vill ha tillbaka mina tjocka ostyrbara längder och de helt oslagbart fina korkskruvarna som mitt hår egentligen består utav. Just nu hoppar jag till och skriker rakt ut av glädje om jag lyckas hitta en eller två under en månad, när jag för två och ett halvt år sedan nästan drunknade i dom. Så allt vad kemikalier och skit nu heter ska slängas ut, och tvätt med ägg och bikarbonat och äppelcidervinäger och en egenkomponerad hårolja ska bland annat slängas in i vardagen. Lite klurigt kommer det nog bli i början, men det får vara värt ett försök i alla fall. Så så fort min lön dykt upp så blir det iväg på jakt efter mina olika ingredienser och ett sista-tvätten-schampo, och sen kör jag igång. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar